Translate

tiistai 22. kesäkuuta 2021

Tuomari vai lääkäri?

Mua yritti 2014 päästä käsiksi Helsingin Töölöstä oleva lääkäri (verisuonikirurgi) ja hänen ihanne olis ollu leikata erkki "nivusista - nilkkoihin"? Vittu!! Perusteluinaan "laajaalaiset löydökset", mitä ei jälkikäteen tukenut Töysäläinen apulaisylilääkäri ja ei Tampereen Yliopistollinen Keskussairaala, ei kukaan!!

Kaikki tietää, et mun vastapooli, eli isäni Jacob Söderman asuu Töölössä ja hän käy varmasti Töölön sairaalassa, siinä ihku lähellä!

TAYS mokas pahasti, sillä mulla ei ollu iliakoissani valtimokovettumaa ja ns. "karstaa", vaan ilmeisen homeoksitioonien aiheuttamaa pehmytkudosta! Joo, mulle olis pitäny tehdä iliakan (vasen) pallolaajennus - imulla ja se olis ollu sillä selvä n. 1-1½ h, mut se ei riittäny, vaan piti ohitusleikata liki 50 cm vena, n. 5h ja vielä se, et päästettiin potilas kotiin jalka kudosnesteitä vuotavana ja se luonnollisesti tulehtui!! 

Olin siis sairaalassa vain 2 päivää, ennen kuin poispotkittiin kotiin jalka vuotavana. Hoitaja sanoi, et "pannaan tuohon pari tikkiä"? Kukaan ei niitä tikkejä pannut??

Sitten tammikuussa 2018 TAYS:in piti tehdä pallolaajennus oikean jalan reisilaskimoon, joka heidän arvion mukaisesti n. 50% tukossa? Menin kelakyydillä sovitusti Tampereelle ja mut valmisteltiin operaatioon. No, kuis kävikään?

Mut hinattiin johonkin TAYS:n vanhimpaan toimenpidehuoneeseen, jossa oli 60- luvun vehkeet ja joku saatanan "nivusmengele", joka pisti mulle 3 puudutuspiikkiä paksuimmilla neuloilla, joita maa päällänsä kantaa. Sit, tää ämmä, joka leikki operaattoria, puhui "huonosoome" ja hän ei löytänyt mun nivusesta verisuonta, vaikka ollaan Yliopistollisessa sairaalassa ja 2 tuntia operoi?

Sitten jälkeenpäin, sain 31.7.2018 infarktin ja mut vietiin Tuurista - Seinäjoelle, niin kiitin sairasautohenkilökuntaa, kuin myös kotooltaan herätettyö sydänkirurgiaa! He tekivät uskomattoman hienoa työtä ja silloin ainakin päästiin mun oikeasta ranteesta - sydämeen ja sieltä stentattiin "pieni nypylä"..

Tämän kerroin myös tuolle Suomisen mulkulle, joka on verisuonikirurgian ylilääkäri TAYS:ssa, joka vielä jälkikäteen kehtas väittää mun verisuonia "liian kapeiksi"!! Tuo "Suominen" on sen juopon urheilutoimittajan epäeettisesti toimiva veli"..!!

Täydennän tätä jutskaa ja mullahan on kaikki potilastiedot CD:t, et pojat kusessa ootte!!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti